Имало ли е опит за манипулиране и копиране на секретните софтуер и радар на самолета в базата край Граф Игнатиево? “Повредата” не е ли по същество сработване на защитите на самолета, срещу подобен род неправомерни действия?
Иван Анчев, дипломат, експерт по сигурност, съпредседател на Атлантически съвет на България

Този инцидент СИЛНО МИРИШЕ на РУСКА СЛЕДА! Русоробска, или руска, но е с посока Кремъл. Въпросите, които трябва да зададем са следните:
1. Как така самолетът прелетя 9000 км и нямаше проблеми и „отклонения“ и когато кацна в България се появиха „проблемите?
2. Саботират ли Радев и назначените от него генерали внедряването на F-16 на бойно дежурство?
3. Има ли спяща или активна клетка на руските служби в българските ВВС?
4. Имало ли е опит за манипулиране и копиране на секретните софтуер и радар на самолета в базата край Граф Игнатиево? “Повредата” НЕ Е ли по същество сработване на защитите на самолета, срещу подобен род неправомерни действия?
5. Потърсен ли е производителят и ще се поиска ли от него доклад за „проблемите“?
6. Кой подбра 14-те български пилоти и по какви критерии, защото за сега има само ЕДИН сертифициран и завършил курса пилот? Предвид високите качества, мотивация и подготовка на младите български пилоти подбрани ли са най-добрите или са изпратени деца и близки на командири от ВВС и кръга около Радев? Кой носи и ще понесе тази отговорност?
7. Кога ВВС ще се прочисти от сектата „МИГ-29“ и ще се даде ли тя път на млади и способни български офицери и пилоти?
8. Кой ще поеме отговорност за огромните имиджови щети за страната ни като ненадежден съюзник в НАТО? Подобни активни мероприятия биха ограничили възможностите ни за закупуване на нова и модерна техника за в бъдеще!