Вълчев: Училищата сами определят мерките срещу ковид-19

0
22
Красимир Вълчев Снимка: Канал 3

Ясно сме казали каква е целта – да се осигури максимално невзаимодействие между паралелките, казва министърът

„Когато системата работи в условия на по-голяма децентрализация, работи по-добре, но трябва да кажем целта, която трябва да следват, както и основните насоки. През март месец това се видя“.

Това заяви пред БНР министърът на образованието Красимир Вълчев във връзка с противоепидемичните мерки, които трябва да бъдат спазвани в училищата през новата учебна година. Според него, ако само МОН дава насоки, има риск от „предозиране“ и да се дадат правила, които не са уместни за всяко училище.

„Не всички препоръки могат да се приложат във всички училища. Ясно сме казали каква е целта – да се осигури максимално невзаимодействие между паралелките. Някои училища избраха модел на смесено обучение или на редуване, което означава, че някои родители трябва да стоят през седмица с децата си вкъщи, или на разреждане, което означава да имаме два пъти повече учители, а ние нямаме.

Тези модели създават много повече трудности, отколкото този – на невзаимодействие между паралелките в училище“, казва министърът. Той припомни, че този модел на невзаимодействие е приложен и в детските градини.

Министърът на образованието коментира запитването от омбудсмана Диана Ковачева до Министерството на образованието за 70 000 деца, които нямат таблети и достъп до интернет при евентуално онлайн обучение: „Това са нашите данни от миналата година, но цитирани неправилно. От една страна са децата, които не участваха, от другата – тези, които нямаха електронни устройства.

Няма сечение на двете множества. Имаше деца, които без устройства, са участвали по някакъв начин, когато е имало желание, са участвали. И обратно – не участват, защото по принцип са неангажирани с образователния процес. Ние имаме 15% ученици, които нямат редовна посещаемост и които трудно ги ангажираме при присъствено обучение. Една голяма част от децата, които не са участвали в дигиталното обучение, не е заради липса на устройства“.

Според министър Вълчев училищата са преценили как да проведат празничните тържества на 15 септември за откриването на новата учебна година. „Ще се лишим от част от празничната емоция, но не изцяло“, каза той.

Във връзка с продължаващите повече от два месеца антиправителствени протести, Красимир Вълчев коментира, че няма драма, ако се стигне до предсрочно прекратяване на мандата на кабинета, но „има стартирани много задачи“, които са дългосрочни, които са длъжни да изпълняват.