Обхватът на „зелена зона“ в София ще се разшири от 2020 г.

0
52
Снимка: Economic.bg

Предстои предложението да бъде внесено за обсъждане в Столичния общински съвет

Обхватът на „зелената зона“ за паркиране в София ще се разшири от следващата година. Това стана ясно от думите на изпълнителния директор на Центъра за градска мобилност (ЦГМ) Румяна Милова на заседанието на комисията по транспорт в Столичния общински съвет, съобщи Economic.bg.

Платената зона за паркиране ще достигне квартал „Слатина“ и нови части на жк „Иван Вазов“. Милова обясни, че инициативата е дошла от живеещите в двете части на града и че тя е била изразена пред ЦГМ от кметовете на двата района. Възможно е зелената зона в район „Слатина“ да обхване доста по-голям участък от зоната около жк „Яворов“ и бул. „Ситняково“, която вече е била подложена на публична дискусия.

В „Иван Вазов“ пък ще бъдат обхванати няколко улици встрани от бул. „Витоша“, който вече е зона за платено паркиране. Ако плановете бъдат реализирани в пълния им мащаб, броят на платените места в София ще се увеличи с около 5000. „Към момента те са приблизително 28 000, от които 5000 са в синя зона“, изчисли Милова.

ЦГМ планира да купи през следващата година между три и пет репатриращи автомобила, които да се използват вместо паяци за вдигането на автомобили в синя и зелена зона, каза още Милова. „Паякът създава задръствания, особено в по-тесните улици, докато вдига колата. Поставянето на скоба е по-ефикасен метод. Предвиждаме и закупуването на три или пет репатрака, които са по-подходящи от паяците“, заяви тя.

Предстои предложението да бъде внесено за обсъждане в Столичния общински съвет. Милова призна още, че в ЦГМ са получавани сигнали, че служителите им са слагали скоби и в неделя, когато няма платено паркиране в града. „Наложили сме наказания, включително и уволнения за такива действия. Наказваме и за грубо отношение от наши служители към водачите нарушители, обяви Милова.

Ръководствата на общинските дружества „Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“ нямат предложения по кои улици и булеварди трябва да се оформят нови бус ленти, за да се улесни движението и да се увеличи бързината и точността на градския транспорт, стана ясно още на заседанието.

„Движението в София е много интензивно, като ние ежедневно обсъждаме проблемите, които срещаме, с ЦГМ. Ако ни възложите, ще дадем становище по въпроса с бус лентите“, заяви изпълнителният директор на „Столичен автотранспорт“ Слав Монов.

„Недопустимо е да чакате възлагане от някого, за да се решат проблемите със забавянето на линиите, които вие познавате най-добре. Нужно е вие да сте проактивната среда“, коментира  Андрей Зографски от „Спаси София“.

„Столичен автотранспорт“ и „Столичен електротранспорт“ искат увеличение на цената, на която ще возят пътниците през следващата година. При автобусите предлаганият ръст е от 3.07 лв./км на 3.6 лв./км.

Ръководството на дружество го обосновава с предстоящо увеличение с 10 на сто на заплатите на водачите от следващата година и с планове да повиши заплащането за полагането на нощен труд. Има проблеми с нощните линии, тъй като водачите не искат да работят в тях, коментира Слав Монов. С повишаване на заплащането очакваме да постигнем по-висока мотивация, каза още той.“Столичен автотранспорт“ иска да вози през 2020 г. срещу 6.79 лв./км при 5.16 лв./км досега. Предстои и двете предложения да бъдат разгледани от Центъра за градска мобилност.