Росен Желязков: Блокадата на кръстовища от протестиращи е класическа провокация

0
56
министър
Росен Желязков

Снощи можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, казва министърът

В момента се борави с хипотези и те се базират на проучвания и нагласи. Някои от тези, на които социолозите дават предимство, все още не са създадени или не са разгърнали своята партийна структура в страната. Но следващият кабинет няма да излъчи абсолютно мнозинство, ще бъда достатъчно шарен и възможността да влезем в цикъл на многопартийни правителства е вероятен, прогнозира пред БНР министърът на транспорта Росен Желязков.

Той коментира инцидента на снощния протест в София, където протестиращи едва не линчуваха шофьор на кръстовището до университета. „От десетилетия режимът на граждански прояви е регламентиран, за да не се стига до физически конфликти, примерът от снощи е класически пример за провокация. Можеше да се стигне до линчуване на обградения в автомобила човек, без да се знае каква е неговата вина. Ситуацията е доста изнервена, особено в късните часове и хладнокръвието на полицията е много важно. Отношенията в обществото би трябвало да бъдат нормални, създаването на социално напрежение няма да доведе до нищо добро.“ „Моите права свършват там, където започват правата на другите“, е казал Волтер. Би трябвало полицията да е гарант за реда, подчерта министърът.

Росен Желязков коментира и социалните мерки. На въпрос дали не са закъснели той отбеляза, че дизайнът на мерките е започнал още по време на извънредното положение, а в момента се оформя националното финансиране.

„Това не са мерки от вчера. Те целят да покрият социалните последици и да стимулират икономиката. Има и нови мерки. Краткосрочните ще бъдат до края на годината, мерките за стимул – и догодина. Те минаха през обсъждане в Тристранния съвет“, отбеляза още министърът.

„Не мисля, че и превозвачите са си помисляли подобно нещо“ – така министър Желязков отговори на въпрос за евентуално поскъпване на билетите за автобусните превози. По-скоро усилията ще се насочат към местата, където самата обществена услуга не достига до гражданите“, уточни Желязков.

Запитан за проблемите на тежкотоварните превозвачи, министърът отговори: „Заявихме ясно, че България ще заведе дело пред съда в Люксембург за пакета „Мобилност“. Ще търсим нашите национални аргументи, за да оборим тези правила. Комисията прави оценка на въздействието на връщането на камиона на всеки 8 седмици и ясно, заяви, че ако се установи, ще внесе законодателно предложение. С мерки в подкрепа би трябвало да се опитаме да запазим поне гръбнака на транспорта.“