БДЖ в окаяно състояние след Николай Събев

0
58
Снимка: архив

Средно на ден влаковете на държавния жп превозвач закъсняват с 1000-1800 минути

Служебният екип на Министерството на транспорта опроверга на брифинг бляскавите данни на бившия министър от ПП Николай Събев, който се похвали с печалби в дружеството.

Държавните железници са в окаяно състояние, а пътническите и товарните превози са в притеснително състояние, каза зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски.

„Не можем да говорим за никаква печалба в БДЖ. Напротив – говорим за влошаване на услугата, намаляване на клиентите. Основната ни цел е да върнем пътниците на нивата, които помним преди години. И не само това – да подобрим услугата”, представи приоритетите си той.

Папукчийски определи като счетоводен трик отчетената печалба от Събев.

По думите му от началото на 2022 г. са отменени 5700 бързи и пътнически влакове, или това са повече от 12 дни, в които в България не са се движили влакове.

„Ежедневно генерираме по 1000–1800 минути закъснение дневно при изпълнение на този график“, каза той. Условията вътре в самите състави са изключително неподдържани и с изключително лоша хигиена, допълни Папукчийски и отбеляза, че е разпоредил на УС и на генералния директор на БДЖ да предприемат незабавни мерки в тази връзка.

„В БДЖ товарни превози състоянието е изключително трагично от гледна точка на ремонт на вагони и ремонт на локомотиви“, съобщи заместник-министърът на транспорта.

По думите му само вземанията, които са просрочени от БДЖ товарни превози, до момента възлизат на 23 млн. лв.

Папукчийски заяви, че основните причини, които вижда за несправянето със ситуацията по отношение и на графика, и на обслужването на товарите, е неправилното управление на договорите, които са сключени за ремонт на локомотиви и вагони.

Той подчерта, че когато е поискал анализ защо договорите не се изпълняват, такъв не му е бил предоставен и добави, че има локомотиви, които ще бъдат спрени от движение.

От холдинг БДЖ са поискали да бъде извършена консултация за това да се разбере до колко е съобразно вливането на двете дружества в национална компания Български държавни железници (БДЖ)./Tribune.bg