Кабинетът „Петков“ спрял големите инфраструктурни проекти и не планирал зимното почистване на пътищата според министър Шишков

0
184
Иван Шишков Кадър: БТВ

По газовата връзка с Гърция имаше доста недовършени работи, твърди той

„Министерството започна да работи с пълни сили още първия ден, защото имаше доста наболели проблеми. Първият, който беше изваден пред скоби е интерконекторната връзка България – Гърция. Установихме, че има доста недовършени работи. Започнахме ежедневни контакти със строителя, който пое ангажимент до другата десетдневка на септември да бъде завършен, но все още остават дейности с първия етап. Общо взето обектът си прилича на един строеж. Държавата изцяло помага на строителя, за да може всички документи, които са необходими за експлоатация да бъдат предвижени“, заяви по време на брифинг служебният министър на регионалното развитие Иван Шишков.

Той бе категоричен, че не трябва да се подценява и ВиК секторът.

„Нямаше никаква идея за зимно почистване. Възложих на служителите на АПИ да започнат конкурси, така че ще се опитаме в тези кратки срокове да осигурим почистването”, заяви той.

Шишков подчерта, че е направена инспекция на АМ „Хемус, от която се вижда, че тези инфраструктурни обекти в последните 6-7 месеца са били спрени.

„На „Струма” установихме проблемно свлачище и там нищо не е направено. Тунелът най-вероятно ще бъде готов след месец и половина ще търсим и начин да пуснем и движението. Проверихме и ремонта на тунелите Витиня и Ечемишка и намерихме тъмнината в тунела. За големите инфраструктурни обекти намерехме тъмнина в тунела”, заяви той.

„Оста север-юг от Русе към Маказа няма никакво развитие. Тунелът на Шипка стои странично на цялостното трасе“, посочи Иван Шишков, показвайки и онагледявайки нуждата от строителството на нови магистрали.

Според него проходимостта на нашите пътища е много по-малка от движещите се автомобили и това водило до повишаване на катастрофи и пътния травматизъм.

Шишков обобщи, че цената на водата се повишава заради високите цени на електроенергията. Освен това във ВиК сектора голям проблем бил и остарялата инфраструктура.