Договор за близо 2 млн. лева сключен за реклама в метрото
Настоящото ръководство на Спорт Тото, което е публично известно с близките си приятелски отношения със скандалния спортен министър в оставка Радостин Василев и съмненията в редовността на назначаването им, от месеци щедро харчи държавни пари в необосновани разходи.
Избраниците Александър Тодоров (изпълнителен директор), Георгий Анатолиев Султанов (член на УС) и Росен Красимиров Иванов (член на УС) до момента не показаха реализацията на бизнес плана на държавното предприятие и генериране на повече приходи, както и каква дейност развиват и в чий интерес? Въпросът близо 4 месеца остана отворен.
След пищното партийно парти по случай 65-годишния юбилей в столичния хотел „Маринела“, за което източници твърдят, че е на стойност над 80 000 лв., поражда поредица от въпроси как се разходват публични средства в такива размери и без поръчка. За сметка на това спортните федерации бедстват и над 300 клуба не са получили никаква финансова подкрепа. Явно мотото „Заедно за Българският спорт“ – не важи. От снимки от партито е видно очевидно лошият вкус и изключително пошло изпълнение, приличащо на ромска сватба. Сред гостите присъстват някои министри от правителството и включително г-н Рашков, който едва ли ще пропусне да хапне и да пийне на държавна издръжка.
Друг фрапиращ случай е „Популяризиране на ДП БСТ на територията на Столичното метро с три обособени позиции“ за срок от 12 месеца на стойност 1 947 686.00 лв., което е направена с директно договаряне. Това на практика елиминира всякаква конкуренция. Учудващо голяма е и сумата за тази поръчка и факта, че е направена с директно договаряне буди много съмнения за корупция, срещу която именно г-н Василев толкова привидно се бори. Очевидно новото ръководство вече се е ориентирало с какъв подход може да „усвои“ богатото наследство, оставено му от законно определеното ръководство.
Управлението на БСТ сключва договор с “Моушън Артс“ ООД, „Инстор Медиа“ ЕООД и „Метрореклама“ ЕООД, които при справка в Търговския регистър прави впечатление, че са семейни фирми на Калин Генчев, който е собственик на печатница Дедракс, и съпругата му Зарина Генчева.
Интересно е какви ще бъдат аргументите на Александър Тодоров: На база на какви проучвания е направена оценка, че рекламата в метрото е по-ефективна от електронно излъчвателните медии – телевизия и радио, периодичният печат – вестници и списания, дигитални медии, за да се инвестират почти 2 млн. лв. в метрореклама? От месеци Тотализатора почти липсва не само в медийното пространство, в което все по-силно присъствие имат останалите хазартни оператори, а и като основен генератор на средства за българският спорт.
На какъв принцип е определено, че външната реклама от типа: билборд, скролери, мегаборд, брандинг на обществени места и обществен транспорт ( автобуси, тролеи, трамваи) е по-малко ефективна от рекламата в метрото.
С какви механизми УС на БСТ определя, че затворената и изолирана от външни разсейващи фактори среда в метрото, създава несравними условия за удължено зрително и аналитично възприятие на пътуващите върху дадена реклама.
Можем само да си отговорим на въпросите дали поради некомпетентност или лични интереси се сключват подобни договори. Все пак Василев и компания не успяха да убедят българското общество в необходимостта от тази промяна в полза на лични, партийни или коалиционни интереси.
Очакваме продължението.