На практика Христоивановците не са се подали само изпод капака на тоалетната чиния… засега

0
234
Цяла София бе осеяна с билбордове на ДБ преди изборите през юли. Снимки: фейсбук/К. Контрера

Кьоше не остана от София, откъдето да не се подават кандидати на умните и красивите. Или става дума за крупни дарители, или за безотчетни пари

Карлос Контрера Снимка: фейсбук

Карлос Контрера, фейсбук

Едно от нещата, с които ще запомня тази кампания, е гората от билбордове, калкани, скролери и винили на „Демократична България“. На практика Христоивановците не са се подали само изпод капака на тоалетната чиния… засега.

Подобно масирано присъствие по външна реклама скоро не бях виждал. Тези са от началото на кампанията. Кьоше не остана от София, откъдето да не се подават кандидати на умните и красивите. На „Патриарха“ и „Графа“ имат цифром и словом цели шест броя от началото на кампанията. По моя груба сметка само тук са вложили около 10 000 лева.

Което пък ме подсеща, че на изборите на 4 април „Демократична България“ направи най-скъпата фейсбук рекламна кампания – само за две от страниците си бяха похарчили 123 000 евро! До момента само за една от страниците вече са навъртели 7000 евро. А има още 10 дни.

До момента липсва отговор откъде това щедро финансиране, при положение че ДъБъ още не са взели и лев субсидия. Или става дума за крупни дарители, или за безотчетни пари, дадени на Христоивановците да си ги харчат.

Има нещо дълбоко съмнително около финансирането на умните и красивите. Поне две от фейсбук страниците им се управляват от… Унгария. По случайност там, в Будапеща, е ситуиран университетът на Сорос. Не знам дали това не е следа, че кампанията на ДъБъ се прави и с пари от чужбина – нещо категорично забранено от Закона за политическите партии и Изборния кодекс.