ПП е първенец по реклами в медиите преди вота – платили за седмица повече, отколкото ГЕРБ за месец

0
138
Флашмоб на Промяната по време на предизборната кампания през 2022 г. Снимка: архив

Второто място се държи от „Демократична България“ с 419 231 лв.

Лъскането на имиджа в медиите бе част от кампанията на партиите преди парламентарния вот на 4 октомври. Институтът за развитие на публичната среда проследи текущите средства на партиите за реклама в медиите, като мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

Първото място в класацията държат „Продължаваме промяната”, които са дали 675 020 лв. за реклама в медиите. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна агитация само за периода 20-28 септември. Второто място се държи от „Демократична България“ с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. След тях се нарежда БСП за България със 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка.

Четвърти са ГЕРБ-СДС с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ-СДС продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.

От „Възраждане” пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от „Има такъв народ” със средства в размер на 173 561 лв.

От данните се разбира, че само за седмица „Продължаваме промяната” са изхарчили за кампанията си в медиите повече от цялата реклама на ГЕРБ за месец. Ефективността на рекламата на партията на Борисов обаче е доста по-голяма предвид изборния резултат.

Ако се сметнат харчовете за реклама на глас, сметката излиза, че най-много са харчили от „Демократична България”, следвани от БСП, ПП и „Възраждане”.

Ето и данните за всички седем партии, които влязоха в 48-ия парламент:

ПП 1.33 лева за глас.

ДБ 2.24 лева за глас.

БСП 1.45 лева за глас.

ГЕРБ 0.5 лева за глас.

Възраждане 1.21 лева за глас.

ДПС 0.37 лева за глас.

БВ 0.63 лева за глас

Общата стойност на платената политическа реклама е 3 020 075 лв. (без ДДС).