По обявените за порочни процедури в пътното строителство се работи и се разплащат стотици милиони. Не са прекратени инхаусите – напротив, откакто Шишков е министър са разплатени 420 млн. лв. над дадените аванси, посочи бившият регионален министър
От 1 април заради лошите управленски решения на служебния регионален министър арх. Иван Шишков цялата републиканска пътна мрежа от близо 20 000 км остава без поддържане, съобщи бившият регионален министър и водач на кандидатдепутатската листа на ГЕРБ-СДС в Ловеч Николай Нанков на дискусията „Мисия безопасни пътища“, организирана от Института за пътна безопасност, пише „Труд“.
Причината за това бедствие е, че управляваната от Шишков администрация няма да успее да финализира търговете, които пусна едва в средата на февруари, а договорите с фирмите за пътно поддържане изтичат на 1 април. Те бяха прекратени предсрочно с идеята, че до 1 април АПИ ще успее да финализира новите търгове на рекордна стойност от 3,6 млрд. лв. Това обаче няма как да стане и вероятно до края на годината пътищата ще са без поддържане. Дори не навлизам в темата, че обявените единични цени са с близо 49% по-високи от досегашните и че се създават условия за свръхконцентрация на дейност в по-малко на брой големи фирми, каза Нанков.
Липсата на поддържане на републиканските пътища е опасност пред националната сигурност и въпросът трябва да се разгледа от компетентните институции, каза Нанков.
Той обърна внимание, че и редовният кабинет на Кирил Петков, и служебните правителства продължават да работят по същия начин, който преди две години беше обявен от тях за незаконен. По обявените за порочни процедури се работи и се разплащат стотици милиони. Не са прекратени инхаусите – напротив, откакто Шишков е министър, например са разплатени 420 млн. лв. над дадените аванси“, каза Нанков.
“Последно – правилата са лоши само когато управлява ГЕРБ ли? А когато не е ГЕРБ на власт – правилата мигновено стават добри?!”, попита риторично Нанков. И съобщи, че Шишков като съветник на министър Комитова беше обявил за лош инженеринга, но щом стана министър, вече сключва договори на инженеринг – за Русе-Велико Търново, и разплаща аванси, въпреки че няма разрешение за строеж, нито има одобрени технически или работни проекти.
Нанков напомни, че именно при управлението на ГЕРБ са били удължени гаранционните срокове в пътното строителство въпреки недоволството на фирмите. Като например, за технически ремонт и поддържане не е имало гаранция, а вече е въведено тя да е 2 г. За ново строителство на магистрали гаранцията беше увеличена от 5 г. на 7 г., за рехабилитация – от 2 г. на 3 г. Пак при ГЕРБ бяха променени наредбите за проектиране, които не бяха пипани 30 г. и пътища се строяха по норми от съветско време, напомни бившият регионален министър.