Проблемът не е в броя на учебниците, които са средно по 2.5 на предмет, а в учебните програми, заяви председателят на Комисията по образование Красимир Вълчев
Парламентът отхвърли предложението на БСП за въвеждане на само един учебник за всеки клас.
Законопроектът беше отхвърлен с 87 гласа „за“, 77 „против“ и 26 „въздържали се“. Промените подкрепиха от „Възраждане“, „БСП за България“, „Има такъв народ“ и 20 депутати, нечленуващи в парламентарна група. От ГЕРБ-СДС гласуваха „против“ и „въздържал се“. От групите на „Продължаваме промяната – Демократична България“ и на ДПС бяха „против“. Трима независими депутати гласуваха „въздържал се“.
Идеята за един учебник е изключително полезна за всички в образователната система – ученици, учители и родители, изтъкна един от вносителите Георги Свиленски.
„Говорим за нашите деца, за българските деца, да учат един предмет от един учебник, да знае какво преподава учителят, да знае какво трябва да чете ученикът, да знае родителят, ако има две деца, че трябва да им преподава едно и също нещо, а не на едното да говори едно, на другото – друго“, коментира Свиленски.
Проблемът не е в броя на учебниците, които са средно по 2.5 на предмет, а в учебните програми, заяви председателят на Комисията по образование Красимир Вълчев.
„Учебниците следват учебната програма. Да, учебниците могат да бъдат представени по различен начин, могат да бъдат изказани по различен начин, но в крайна сметка децата усвояват едно и също образователно съдържание. Преминавайки от едно училище в друго, те не започват да учат различни неща, а учат едно и също. Да, имаме проблем с учебните програми. Прекалено амбициозни са откъм знания, респективно прекалено неамбициозни откъм формиране на умения. По част от дисциплините, особено видно по математика, учениците препускат. Не остава време за затвърждаване на знания, за упражнения“, каза бившият министър на образованието.