Петя Аврамова: Министър Шишков, къде са 1 млрд. лв. за строителството на АМ „Хемус“, които бяха в специална сметка в БНБ

0
326
Петя Аврамова

МРРБ се използва за политически цели и се управлява некомпетентно и безотговорно, казва депутатката от ГЕРБ

Петя Аврамова, фейсбук

Днес една от националните телевизии отново възроди темата „Защо я няма автомагистрала Хемус“. Нормално, идват избори, та беше време отново да претоплим манджата на „раздадени аванси“, „незаконно строителство“ и други опорни точки.

Изглежда ще трябва отново и отново да повтаряме фактите, затова:

1️. НЕЗАКОННО СТРОИТЕЛСТВО, КОНСТАТИРАНО С АКТ НА КОМПЕТЕНТЕН ОРГАН НА АМ ХЕМУС НЯМА! На настоящия служебен министър Шишков много му се иска да има незаконно строителство, то би улеснило приемането на вкараната от него откровено ЛОБИСТКА поправка в ЗУТ за „търпимо“ строителство, която на практика отваря широко вратата – всеки незаконен инфраструктурен строеж в държавата да бъде обявен за „търпим“ след изкарването на няколко документа. Повтарям – всеки наистина незаконен строеж на инфраструктура, обявен за такъв с акт на компетентен орган! Министър Шишков затова е обиден на депутатите от ГЕРБ-СДС и от няколко дни не пропуска случай в медийните си изяви да го отбележи.

2. Предоставянето на аванс по договор за проектиране, строителство, доставки и др. е стандартна и законна практика. В нея няма нищо необичайно и престъпно. Престъпно е обаче, да сключиш договор и да дадеш аванс, а след това да спреш строителството! Това, което вече две години правят различни служебни и редовни правителства, в повечето от които дейно участие има настоящият служебен министър Иван Шишков.

ДВЕ ГОДИНИ ПРЕСТЪПНО БЕЗДЕЙСТВИЕ не само за АМ Хемус, а за всеки друг инфраструктурен проект в страната. Днес хората, от които е зависело АМ Хемус да се строи, се изненадват, че в последните две години е имало инфлация, цените на строителните материали и труда са много по-високи и фирмите-изпълнители искат индексации т.е. построяването на АМ Хемус ще бъде много по-скъпо, отколкото ако беше строено 2 години, а не целенасочено саботирано!

3. Защо строежът на Хемус беше саботиран 2 години? Защото е най-удобната тема да се разтягат локуми, да се говорят лъжи и да се правят евтини внушения срещу ГЕРБ и това, което направихме за инфраструктурата на България. Не Ви ли е направило впечатление как АМ Хемус „изскача“ отнякъде точно в момента, в който идват нови избори?!

4. Хубаво е и да не пропускаме темата за 1 млрд. лв. Защото тя е изключително важна. Министър Шишков удобно е сметнал колко са авансовите плащания към фирмите, изпълнители на АМ Хемус, но защо пропуска един друг 1 млрд. лв? Този 1 млрд. лв., който последното правителство на ГЕРБ беше отделило за построяването на АМ Хемус в специална сметка в БНБ. Този 1 млрд. лв. изчезна от тази сметка в неизвестна посока по време на избори и управление на поредното служебно правителство по нареждане на тогавашния финансов министър Асен Василев. Та, министър Шишков, къде са 1 млрд. лв., предназначени за строителството на АМ Хемус? Добре е да си направите труда да отговорите и на този въпрос в някоя от медийните Ви изяви.

⚠️ Иначе сме свикнали безхаберието и некомпетентността да се оправдават с някой друг. Някой друг е виновен на ръководството на Министерството на регионалното развитие и благоустройството, че 2 години не са свършили никаква работа – не е построен нито километър път, не е ремонтиран, не са придвижени процедурите за строеж на нито един голям инфраструктурен обект.

✖️Преди 2 дни на министър Шишков някой друг му беше виновен, че няколко месеца не успява да започне възстановяване на щетите по инфраструктурата от наводнението в карловските села, въпреки ясните и точни процедури, разписани в законите.

✖️Някой друг му е виновен, че жителите на Пролеша търсят разрешение на проблема с десетките си глоби за липса на винетки и никой в ресорното министерство не ги е уведомил 2 години, че са нарушители! Надявам се утре да успеем да решим в комисия и после в залата на Народното събрание част от последния проблем, въпреки нежеланието на ръководството на ресорното министерство.

Но народните представители не строят автомагистрали, не издават разрешения за строеж, не укрепват свлачища…

❗️Българите няма скоро да пътуват по нови участъци на АМ „Хемус“, Ботевград-Мездра, Видин – Мездра, Струма и много други, докато Министерството на регионалното развитие и благоустройството се използва за политически цели и ако продължава да се управлява некомпетентно и безотговорно!