Около 10 хиляди ученици са се отказали или са срещнали технически трудности в хода на решаването на теста
Технически проблем провали изпита на хиляди деветокласници във втория ден на онлайн теста по природни науки.
От МОН обявиха, че правят детайлен анализ на всички технически проблеми, възникнали по време на първия онлайн тест в системата на образованието, който се проведе вчера и днес.
В двата дни общо около 45 000 ученици са решили теста. Вчера препитването е преминало безпроблемно в близо 800 държавни, общински и частни училища, обобщиха от МОН.
В днешния ден обаче са възникнали различни технически проблеми, които са забавили и неговото започване.
През вчерашния ден входът в системата се осъществяваше през генериран QR код, а в днешния – чрез въвеждане на потребителско име и парола. Това е довело до трудности при влизане и допълнително натоварване на системата.
Днес общо над 16 500 деветокласници са преминали през теста и са го предали. Останалите около 10 хиляди ученици са се отказали или са срещнали технически проблеми в хода на решаването му. За тях ще бъде организирана допълнителна дата, в която по желание могат да се явят отново на онлайн теста.
Резултатите от теста дават само информация за нивото на придобитите умения за ученика и не са свързани с оценяването му. Дадена е възможност резултатите от него да бъдат вписани като текуща оценка и да заместят провеждането на входно равнище по съответния предмет. Това се случва по преценка на преподаващия учител и само при желание на ученика.
Тестът се състои от три части – по биология и здравно образование, по физика и астрономия и по химия и опазване на околната среда.
Всяка част от теста включва до 10 задачи/казуса с въпроси към тях с избираем отговор и/или с кратък свободен отговор. За работа върху всяка част ученикът разполага с 30 минути, като до приключването ѝ може да се връща и да променя отговорите си. Веднъж потвърдил приключването на работата си по съответната част, той започва с решаване на следващата част и не може да се връща към предишната.
Сегашното изследване поставя фокус върху важни теми от изследването PISA 2025, като типът задачи и средата се доближават до тези в международното проучване, отбелязват от МОН.
Първи за проблема днес алармираха учители и директори. Сред тях е и директорът на столичното 119-о СУ Диян Стаматов.
Деца от различни училища споделиха, че системата освен, че не е допуснала до изпита част от деветокласниците, е забивала по време на теста и е бавела възможността за отговор и връщане на предишно задание.