Митов: Няма да позволя МВР да се ползва като инструмент за политическа разправа

0
55
Вътрешният министър Даниел Митов Снимка: МВР

Полицаите действаха адекватно, спокойно, уравновесено, каза министърът по повод нахлуването на Доган и хората му в имота в Бояна

„МВР по никакъв начин да не се ползва като инструмент за политическа разправа, този ангажимент съм поел, когато съм станал министър. Няма да позволя МВР да се ползва за политически цели. МВР не може да става заложник на кавги и караници между политически партии“, каза вътрешният министър Даниел Митов на брифинг в Областната дирекция на МВР в Добрич, където присъства на годишния анализ на работата й за м.г. На репортерски въпрос стабилно ли е правителството в момента, той заяви, че това зависи от решенията на Съвета за съвместно управление, но той не бил част от него.

Митов коментира, че полицейските служители са реагирали на два сигнала в нощта на 12 април, когато униформени влязоха в сградата, известна като сараите на Ахмед Доган, в квартал „Бояна“ в София. „Единият сигнал от лица, свързани с политическа партия, а вторият сигнал е от собственика на имота. Полицаите са били там, за да изпълнят служебните си задължения и по закон инструкции не са им нужни. Аз съм следил ситуацията, не съм се намесвал, не съм давал никакви инструкции. Полицаите действаха адекватно, спокойно, уравновесено, с разбиране на чувствителността на темата, за което искам да ги поздравя“, каза още вътрешният министър.

Разследва се откритото оръжие в имота, но за подобни оперативни детайли ща се даде информация вероятно малко по-късно.

„По отношение на пътния травматизъм ще пуснем в трафика необозначени полицейски автомобили, които да контролират в движение агресивни шофьори, леки и товарни автомобили, които не спазват правилата за движение. Смятам, че двустепеннната система на налагане на наказания трябва да бъде заменена с възможност полицията да има възможност да налага глобите на място. Ако водачът няма възможност да плати глобата на място, трябва да се намери начин за извеждане на автомобила от движение до плащането на глобата. Така и водачите може би ще се научат да носят банкови карти за разплащане. От друга страна трябва да се ускори поставянето на колчета, шумяща маркировка и други по вече идентифицирани опасни участъци. Служителите на МВР са инструктирани да са постоянно на пътя. Голямата тема е и качеството на пътната настилка. Последните 4 години нищо не е направено в тази насока, а магистрала „Хемус“ можеше да е готова или в последен етап на завършване“, заяви министърът.

„Нямам информация как се прави картата за пътни участъци с концентрация на пътнотранспортни произшествия в Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Познавам интерактивната карта на МВР, бих препоръчал да се работи по нашата. Знам обаче, че трябва да постигнем такова ниво на координация, което да гарантира да няма разминавания. Тъй като 4 години нямаше стабилни кабинети, се е загубила всякаква координация. Цялата система не знае какво да прави. За съжаление, се случи това нещастието със Сияна“, добави Митов. Ще поставим още стационарни камери по преценка, каза още той.

Ще закупим и ще пуснем необозначени полицейски автомобили, за да контролират в движение агресивните шофьори, които нарушават Закона за движение по пътищата, съобщи министърът в Добрич.

По думите му системата на налагане на наказания трябва да бъде заменена с възможност полицията да налага глобите на място. „Трябва да стане с ПОС терминали. Ако няма възможност шофьорът да заплати глобата, трябва да се измисли система за извеждане на автомобила от движение до момента, в който тя се плати. Така някои хора ще се научат да си носят карти”, коментира министърът.

Даниел Митов предложи също така колчета да бъдат монтирани по вече идентифицираните опасни участъци, а служителите на МВР да правят описи в тези зони, като подават непрекъснато предписания към другите институции. „Голямата тема е качеството на пътната настилка и пътищата. Последните четири години нищо не се направи, една автомагистрала “Хемус”, която за Добричка област е важна, щеше да е готова или щеше да остане на някакъв последен етап”, посочи вътрешният министър.

Той допълни, че Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) най-вероятно използва други параметри за оценяването на пътя. „Полицията е наясно къде са опасните участъци, къде се случват най-често пътнотранспортните произшествия, особено с ранени и жертви – тези предписания са дадени на Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ) и на АПИ“, коментира Митов. „Тяхната интерактивна карта не ми е позната, но бих препоръчал да работят по нашата. Те може би си отчитат по други параметри, когато става въпрос за качеството на самия път“, добави той. Според него трябва да се постигне такова ниво на координация, така че да няма разминавания, да се свържат камерите на ТОЛ системата и на общинските наблюдателни системи със системата на МВР.

Вътрешният министър каза също, че е необходимо да се създаде такова ниво на координация, което да създава условия за по-бързо вършене на работата. „Виждате какво е – четири години безумие, смяна на правителства през три или девет месеца, загубила се е всякаква координация, никой с никого не си е говорил, никой на никого не е давал посока и в един момент цялата система не знае какво да прави и за съжаление се случи нещастието“, коментира той.