Към момента няма данни картината да е била категоризирана, нито да е била обявявана за издирване
Извършените оценки от двама експерти от Националата художествена галерия и експерт-реставратор на картината, открита в България, сочат, че стилът на рисуване отговаря на творчеството на известния художник Джаксън Полък.
Това съобщиха от Софийската градска прокуратура. „Стил, техника на изпълнение и художествена специфика на картината отговарят на естетическите особености за живописта на Джаксън Полък от периода от 1945–1950 година“, заяви говорителят на Софийската градска прокуратура Десислава Петрова.
Специалистите са препоръчали извършването на още една експертиза и тя казва: „Извършеният флуоресцентен анализ, който показва точния химичен състав на всеки цвят, показва, че използваните пигменти са сходни с пигментите, ползвани от Полък в други произведения. Това е важен, но не решаващ елемент от авторската идентификация“, добави тя. Комисия от трима български експерти препоръчва да се направи анализ на свързвателя на боите, за което е необходимо вземането на проба – нещо, невъзможно на този етап, коментираха от СГП.
Интересен детайл е посвещение на гърба на произведението, което представлява надпис горе в ляво на анлийски език, гласящ:
„На моята много талантлива и скъпа приятелка Лорън Бекол. Честит рожден ден! 16 септември 1949“.
Датата 16 септември съвпада с рождения ден на американската актриса, която през 1949 година е била млада, изгряваща холивудска звезда. Бекол е носителка на „Златен глобус“ и има номинация за „Оскар“. Освен във филми тя се изявява и на театралната сцена зад океана, за което има награда „Тони“. Омъжена е за Хъмфри Богарт, с когото остава до смъртта му.
По указания на наблюдаващия прокурор се подготвя допълнителна експертиза на произведението. Ще се търси и международна правна помощ.
Към момента няма данни картината да е била категоризирана, нито да е била обявявана за издирване. Антимафиотите у нас са реагирали на сигнал, че се подготвя продажбата на значимо произведение на изкуството.
Задържаният българин, у когото е открита картината, не е бил неин собственик, а я е съхранявал. Той е художник, казва, че не е знаел дали платното е автентично или не.