Премиерът нагледа с джипа как върви строителството на „Хемус“

0
7
Снимка: фейсбук

Комунистите какво са направили? Казват, че строителството на „Хемус“ е лесно. Ама няма да се вкарат тук в калта, а ще си стоят на жълтите павета, защото там е по-лесно, коментира Борисов

Министър-председателят Бойко Борисов инспектира участък от АМ „Хемус“. Заедно него бе зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков. ,,Хората ще минават оттук за минути, без да знаят какъв къртовски труд е положен“, отбеляза премиерът, докато минаваше през участъка Ловеч – Плевен с джипа си.

Според Николай Нанков на пътния възел „Боаза“ са се спестили 15% от разходите и се работи на 18 км от третия подучастък. ,,В рамките на година може да започне реалното строителство към Велико Търново“, уточни заместник регионалния министър.

,,Комунистите какво са направили? Казват, че строителството на АМ „Хемус“ е лесно… ама няма да се вкарат тук в калта, а ще си стоят на жълтите павета, защото там е по-лесно“, обясни от своя страна Бойко Борисов.

Изграждането на “Хемус“ е водещ приоритет на правителството, защото ще осигури развитие на Северна България по начина, по който “Тракия“ подпомогна икономическата активност на южната част на страната ни. Целта е аутобанът да е готов до 2024 г.

По време на огледа с премиера Борисов заместник-министър Нанков подробно се спря на напредъка при изграждането на различните подучастъци от трасето.

Най-сложен е близо 19-километровият участък при Угърчин. ,,За него Министерският съвет миналата седмица взе решение за отпускане на 668 747 лева за отчуждителни процедури“, акцентира Николай Нанков.

Очаква се другото лято да е завършено строителството в района на Търговище и Шумен – между пътните възли “Белокопитово“ и “Буховци“. Другото трасе, инспектирано от премиера Борисов днес между Плевен и Ловеч, ще е с дължина близо 52 км от пътен възел “Боаза“ до пътен възел “Плевен“. Трасето е разделено на три подучастъка.

В първия – до “Дерманци“, ще има 4 моста, 2 виадукта и 2 пътни възела. По протежението на втория участък – до пътен възел “Каленик“, ще има тунел с две тръби за движение, и с дължина 387 м. Ще бъдат построени и девет виадукта като най-дългият ще е 1193,2 м и максимална височина на стълбовете 42 м. Ще се изграждат още 7 големи надлеза и подлеза, селскостопански връзки и площадка за отдих.

Третият участък – до п.в. “Плевен“, ще е с 6 виадукта, 9 подлеза и надлеза. В него ще има и две площадки за отдих и места за паркиране на тирове и леки коли – от двете страни на магистралата.