850 м от дългия 2.5 км тунел „Железница“ са прокопани

0
43
Снимки: архив

Министър Аврамова и шефът на АПИ инспектираха строежа

Министърът на регионалното развитие Петя Аврамова и председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ /АПИ/ Георги Терзийски провериха днес напредъка при изграждането на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“.

850 метра от най-дългия у нас автомобилен тунел с дължина 2.2 км са прокопани.„Впечатлена съм от изграждането на тунела, който е най-дългият, прокопан в България, до днес в двете тръби и посоки, са прокопани общо 850 метра“, каза министърът Аврамова, цитирана от БГНЕС. Тя обясни, че между двете тръби ще бъдат прокопани два автомобилни и четири пешеходни прохода, според изпълнителя, тунелът може да бъда прокопан и облицован вътре до пролетта на следващата година.

„Работата на важните стратегически обекти не е спирала, това показва усилията да бъдат спазени сроковете по строителните дейности и разплащането със строителите, каза пък Георги Терзийски, председател на УС на АПИ.

„Пред нас не стои проблемът дали ще бъде финансирана последната отсечка от магистрала „Струма“ /през Кресненското дефиле б.р./, през 2021 г. започва новият програмен период и това може да се случи и с европейско финансиране, по-скоро искаме да бъдем прецизни и внимателни към спазването на всички процедури, за да не загуби България средства за тази отсечка“, каза министър Аврамова.

Според нея избраният „източен“ вариант е най-удачният и щадящият за природата и сигурен за хората.

„На 23 май се отваря офертата за изпълнител за смекчаващите мерки, които са строителни дейности с оградни съоръжения за различните животински видове и водостоци, които са дейности, които са предвидени за по-късен етап, но ще се изпълнят по-рано“, каза още Терзийски. Той бе категоричен, че магистрала „Струма“ е национален приоритет.

Проектът за строителството на тунел „Железница“ на АМ „Струма“ се съфинансира от Кохезионния фонд на Европейския съюз и националния бюджет чрез ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г. Участъкът е с обща дължина 4,4 км и е разделен в 3 подучастъка, в това число тунелът, и обслужващ път от двете страни на съоръжението.

„Железница“ ще е с дължина около 2 км, с две отделни тръби в посока и е най-дългият пътен тунел изграждан досега у нас. Изпълнението на обекта, което започна през октомври м. г., напредва и днес строителите прокопаха първите 500 м в посока от Кулата към София. На обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела. Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод като се прокопават около 1,5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери.

Усилено се работи и на участъците от двете страни на тунела. Отсечката преди съоръжението, пътувайки от София към Кулата, е с дължина 720 м, а тази след него е 1,4 км. В тази отсечка ще бъде изградена аварийна връзка, която при настъпване на непредвидена ситуация в тунела ще може да отведе движението в посока София по път Е79.