Начало ВОДЕЩИ НОВИНИ „Маркет ЛИНКС“: ГЕРБ са първи с 21.9%, втори с 15.4% са ДПС,...

„Маркет ЛИНКС“: ГЕРБ са първи с 21.9%, втори с 15.4% са ДПС, но ако партията е монолитна

0
217
Снимка: btvnovinite.bg

Това показват данните от последното проучване на агенцията два месеца преди вота на 27 октомври

То е проведено сред 1038 лица над 18 г. в страната в периода 14-23 август 2024 г., по методите на пряко-лично интервю и онлайн анкета.

Данните от изследването отреждат трето място на коалицията ПП-ДБ – с 14,3% подкрепа от гласуващите. Следват „Възраждане“ – 11,5%, и БСП – 6,2%.

Малко под 4-процентната бариера остава партия „Величие“ – 3,2% от гласуващите.

Проучването измерва доверието в края на управлението на първия кабинет на Димитър Главчев – то е около 15%. Изследването е правено, преди да се закълне вторият кабинет на Главеч, в който има само три персонални промени.

„Предвид минималните промени в кабинета „Главчев 2“ съмнявам се, че ще има сериозен импулс на доверие от страна на гражданите. С такава подкрепа финишира и кабинетът „Денков“. Доста по-високо беше доверието в служебния кабинет на Гълъб Донев – около 26%“, уточни Живков.

Много ниско е доверието и в 50-ото Народно събрание, което ще продължи да работи, докато се закълне новото – около 7%. По думите на социолога това рекордно ниско ниво на доверието в парламента е факт от 48-ото НС още.

Предстоящите предсрочни парламентарни избори са седмите за три години, а в рамките на четири месеца ще гласуваме за втори път за Народно събрание.

„Към настоящия момент не виждаме сериозен заряд от желания за участие в изборите. Дори декларираната активност, която обичайно е по-висока от реалната, се движи около 40%“, обяви Добромир Живков.

Според него има малка надежда на 27 октомври да отскочим от дъното на рекордно ниската избирателна активност, която постигнахме на парламентарните избори на 9 юни – 34,41%.

„Твърдите ядра са в основата на подкрепата за партиите към настоящия момент, но от тези, които казват, че са решили твърдо да гласуват, само 2/3 са твърдо решили за коя партия ще дадат гласа си“, обяви още социологът.

Това означава, че над 700 000 души са тези, които предстои да решат за кого ще гласуват в рамките на следващите два месеца, уточни той.

Добромир Живков предупреди, че предизборната кампания ще е от решаващо значение за разпределението на гласовете на изборите на 27 октомври.