ПП и ДБ харчили най-много за предизборните си кампании

0
35
Снимка: архив

Разходите на всички партии са почти 7.3 млн. лева

20 партии и 7 коалиции, участвали на парламентарните избори през ноември, са отчели около 7 900 000 лева приходи. Разходите по данни от предадените от тях документи в Сметната палата се равняват на почти 7 300 000 лева. Това обясни пред БНР Ива Лазарова от Института за развитие на публичната среда, който е изготвил анализ по темата.

Най-скъпата кампания е на „Продължаваме промяната“, следвана с малка разлика от „Демократична България“.

Структурирането на разходите в трите вота за Народно събрание през миналата година не се е променило, отчитат експертите.

Единствената разлика се наблюдава в намаляване на средствата за масови мероприятия на последните избори.

„При приходите също няма изненади. Когато коалиция се явява на изборите, те са по-трудни за проследяване, тъй като формата на отчетите не позволява сериозна разбивка“, обясни Лазарова.

По думите ѝ така не може да стане ясно коя от партиите каква част от субсидията си е вложила.

Наблюдава се още, че някои от партиите са получили в пъти по-малко гласове от броя на подкрепилите ги, за да се регистрират за участие. Това според специалистите може да се обясни със съмненията около събирането на подписите.