За политическия кабинет на министър-председателя Кирил Петков е предвидена численост от 17 души
Димитър Стоянов, фейсбук
„Продължаваме промяната“ със завиден антураж.
Съгласно приетите изменения в Устройствения правилник на Министерския съвет и неговата администрация, обнародвани в „Държавен вестник“, за политическия кабинет на министър-председателя Кирил Петков е предвидена численост от 17 души.
Още 12 души за ПК на заместник министър-председателя по ефективно управление Калина Константинова.
И още шест думи за останалите вицепремиери, част от които разполагат и с кабинет по министерствата си.
Също така няма промяна в числеността на общата и на специализираната администрация на Министерския съвет, към която премиерът, вицепремиерите и техните кабинети могат да се обърнат за всяка необходима информация и съдействие по икономически, правни, социални и други въпроси – 184 души обща администрация и 189 души специализирана администрация.
В периода 2017-2021 г. в политическия кабинет на Бойко Борисов работеха между 3 и 4 съветници, един парламентарен секретар и началник на кабинета.
Между 2 и 4 души работихме в съветническо и експертно качество към кабинета на вицепремиера Екатерина Захариева. И един началник на кабинета.
При вицепремиера Каракачанов в МС имаше само един съветник и един началник кабинет.
В различните години, първо при Валери Симеонов, а после при Марияна Николова, последователно като заместник министър-председатели по икономическа и демографската политика, работеха между 5 и 6 човека.
Не са ясни две неща – как разширената численост на политическите кабинети в Министерския съвет и липсата на каквато и да е била промяна в числеността на общата и специализираната администрация на МС се вписва в заявката на кабинета „Петков“ за намаляване на работещите в държавната администрация?
Редно е да се отбележи и друго – утвърдената от Народното събрание и разписаната в УПМСА структура на Министерския съвет гарантира поне между половин и една година административни размествания, търсене на сгради и помещения, писане на устройствени правилници, вътрешни и кадрови промени, уреждане на спорове, процедури и т.н., докато предвидената от кабинета „Петков“ структура може изобщо да започне да работи ефективно по ежедневните въпроси, камо ли да предприема някакви по-значими реформи.