Основен е огромната пропаст между постиженията на учениците с различен социално-икономически статус, казва един от тях
„Закупуването на таблети за учители и ученици би било добър ход в началото на пандемията, защото имаше ученици, които не разполагаха с такива устройства. След това от МОН и от различни частни организации се направи така, че децата да имат достъп до тях“. Така Мария Николова, начален учител в СУ „Георги Измирлиев“ в Горна Оряховица, коментира пред БНР представения от лидера на ИТН Слави Трифонов приоритет на партията да бъдат закупени до 1 милион таблети или лаптопи за всички ученици и преподаватели.
Според нея няма нужда да се наливат пари в нещо, което вече е в наличност: „Така ще останат неизползваеми. Училищата имат нужда от друг вид техника – принтери, скенери. Това не навсякъде може да се купи с бюджетни пари“.
Траян Траянов, изпълнителен директор на „Заедно в час“, сподели, че е бил изненадан от анонса на Слави Трифонов:
„Това е решение на неназован проблем. Ако бяхме чули кой е проблемът в българската образователна система, който се опитваме да решим, може би щяхме да видим ползите от това решение. Редица международни изследвания показват, че образователни системи, които дават таблети на учениците и те ги използват в часовете, не се справят по-добре“.
По думите му в България значителен процент от децата нямат достъп до устройства, но това е малцинството от всички ученици: „Да, важно е да сме сигурни, че те ще имат достъп, когато се налага, но това не означава, че трябва да оборудваме всеки с таблет“.
Траянов определи като основен проблем на образователната система, който трябва да бъде решаван, огромната пропаст между постиженията на учениците с различен социално-икономически статус.