След „розовия терор“ „Синя София“ внесе в СОС проекторешение за връщане на старата организация на движение в центъра на София

0
640
Заседание на СОС Снимка: архив/24 часа

Въпреки протести, задръствания и транспортен хаос ПП/ДБ/СС не се отказват от реорганизацията на „Патриарха“ и „Витоша“

Транспортната комисия в СОС събра за 4 часа на едно място общински съветници, районен кмет и граждани, които да обсъдят наболялата тема за реорганизацията на движението в центъра, пише Трибюн.

По време на комисията „Синя София“ внесоха за разглеждане в Общинския съвет в София решение за възстановяване старата организация на движение и паркиране в района на бул. „Витоша“, бул. „Патриарх Евтимий“ и ул. „Фритьоф Нансен“ в София. Искането ще бъде внесено за разглеждане на 16 май. Междувременно се води спор колко струва реорганизацията От „Спаси София“ казват, че цената е 480 000 лв., а БСП твърдят, че сумата минава 1 милион лева.

ГЕРБ заявиха, че промените в движението се правят на тъмно, без обсъждане и по време на празници и така са били подведени гражданите. „Този розов терор, защото това е системна политика на ПП-ДБ-СС да малтретират хората, които живеят в центъра, защото те имат фиксация в това да превърнат центъра в зона за тротинетки и прайдове“, заяви Иван Сотиров от „Синя София“. Той се обяви срещу поставянето на колчета и посъветва общинарите да ги връзват „на село“.

„Дебатът е направен днес да се чуят гражданите. Вие показвате как се управлява на инат. Всеки път, когато питахме какво се случва на „Патриарха“, ни се казваше, че там се кърпят дупки и нищо друго“, заяви Антон Хекимян от ГЕРБ-СДС. „Аз съм против един проект да се случва на тъмно и под прикритието, че там се прави само един кърпеж, каза още Хекимян. И обясни, че те е трябвало първо да говорят с гражданите и да се съобразят с тяхното мнение. А не Борис Бонев да излиза и да казва, че ще вземете паркингите на НДК

„Не сме врагове на велосипедите, аз също мога да ви покажа снимки на излетите с моето колело. Видяхте, че проектът е от 2020 г. и досега той не беше реализиран заради недоволството на гражданите. Къде е симулацията? Къде са данните за трафика? Аз не вярвам на презентации, каза Прошко Прошков от ГЕРБ-СДС. Това е постлана с лъжи идея, каза още той. И обясни, че са вкарани няколко нови проблема, а имало един основен – паркирането, защото живущите и без това обикаляли по 40 минути. Не видях съгласуване със Спешна помощ и НСО, когато няма как да се направи път за нея, каза от своя страна Прошко Прошков.

„Това заседание се оказва съвсем безсмислено, защото 30 минути преди него са получени документите, които сме изискали. Днес говорим само за твърдения, а сега няма числа, анализи. Ние работим по картинки и това не е сериозно. Този балон ще гръмне скоро“, каза общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера. И обясни, че закъсненията на тролей 9 се цитира некоректно, защото те се трупат по стесненията преди години ппппо ул. „Раковски“ . Според анализ от 1 юни до 14 юни 2022 г. през лятото минават 249 велосипеди и електрически скутери през „Раковска“, за сметка на това пострада движението на тролеите, обясни Карлос Контрера от ВМРО.

От ПП-ДБ-СС увериха, че нямало транспортен апокалипсис, всеки ден се следял трафикът в района, нямало задръствания освен по време на протести. Съветникът Андрей Зографски обясни, че се реализират проекти, планирани отпреди 10 години и че са съобразени със закона.

„Яд вие е, че нещо за 15 години ние го направихме за 15 дни. Няма по-прозрачен проект, хиляди хора са се включили. Нищо не се управлява на тъмно“, заяви той.

Иван Таков от БСП: „Настройват се гражданите едни срещу други. Преди 2 седмици на комисия по транспорт искахме документи от зам.-кмета и той обяви, че освен преасфалтиране на „Патриарха“ друго не се прави. Без каквато и да е комуникационна стратегия, в празничните дни свършиха това, което бяха решили“, заяви председателят на транспортната комисия в Столичния общински съвет.

На обсъждането присъства и кметът на столичния район Трайчо Трайков, който изрази позиция, че движението трябва да се върне в стария вид и да се мисли за алтернатива.

„Проектът се реализира без обсъждане и компенсаторни мерки за хората, които са без алтернатива. Не виждам какво наложи това да се случи по този начин – със скриване на инфо, предлагам на администрацията на СОС и моля г-н Павлов да върнат предишното положение, докато не бъдат приети компесаторните мерки“, обясни той.

„Не искам да съм кмет на дупка и хората да живеят там“, добави той.

Трайков обясни, че имало възможност за компенсаторни мерки чрез паркиране от двете страни на бул. „Витоша“, около Националния стадион, където сега има платен паркинг, въвеждане на Червена зона около бул. „Патриарх Евтимий“, където живущите в региона да могат да спират автомобилите си.

Иван Таков настоя за 2-3 седмици гратисен период, докато се получат документите и замерванията в района. Той обясни, че няма как комисията да задължи кмета Терзиев да върне старото движение, но изрази надежда поне да се вслуша в изказванията.

„Не можем да намерим решение и докато не получим документи и не се намери баланс, да се върне старото движение. Ако не – всичко си е за сметка на СС и на кмета Терзиев“, заяви на финал Таков.